tirsdag 20. juni 2017

Mormors fineste...

Kanskje ikke helt rette årstiden å publisere et nytt mønster på lue, votter og sokker, men kan jo være noen fortsatt syns det er kaldt ute, eller er som meg, liker å strikke på mindre prosjekter sommerstid.

Kjøpte noen fargerike nøster med Tumi for en tid tilbake, der jeg syns det rosa og gule garnet så så stilig ut sammen, at jeg måtte prøve å lage et vottemønster som kunne passe til disse fargene. Vottene ble stilige i disse fargene, så jeg fant ut at jeg måtte jo ha matchende sokker til også. Siden Tumi ikke er nylonforsterket, kjøpte jeg Sterk til sokkene, et nydelig mykt garn som fint kan brukes til hele settet.

Mønster på hele settet "Mormors fineste", fås kjøpt på ravelry

Hadde så mye garn igjen etter vottene, at det ble nok til en lue også!
Luen ble litt liten til meg i Tumi, så jeg rota rundt i restegarnet mitt, og fant noe 
naturfarget Sterk, og en rest med merino akkurat nok til en lue 

Har fått sokkene teststrikket av to flinke damer. 
Tusen takk for hjelpen Monica Stausberg Kristiansen og Anne Mette Olsen 💖

Monica har strikket sine i Karisma fra Drops

 Anne Mette har strikket i Sterk fra DSA
 Litt moro å se hvordan mønsteret kommer frem i ulike fargekombinasjoner.
To nøster gult ble nok til to par sokker.
De to parene til venstre er strikket av meg, det andre av Anne Mette.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...